Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje/Nykvarn v. 14 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Denna vecka vill vi bara hälsa till er alla att vi har mycket på gång och att arbetet fortskrider. Se gärna nedan för kommande evenemang. Vi jobbar just nu hårt med att förbereda dessa och andra event samt jobbar på flera saker inom kommunen just nu. Vi har flera motioner på gång, och snart är vi även klara med vårt ”valmanifest” där vi kommer lägga ut på hemsidan de viktigaste punkterna i vårt kommunpolitiska program inför valet. Vi uppskattar all den feedback vi har fått från er.

Vi hade även en trevlig stund med några medlemmar innan vårt KF-gruppmöte i onsdags. Det är en återkommande medlemsträff som vi kommer att ha även i framtiden för att kunna diskutera det som händer i kommunen samt de beslut som ska fattas i kommunfullmäktige. Av en händelse blev vi varse om saker som händer ute i Gärtuna som vi sen hade möjlighet att diskutera ansikte mot ansikte med några medlemmar. Det var väldigt givande att kunna diskutera aktuella saker som händer och se hur vi kan hjälpa till för att åtgärda problem som våra medlemmar och även andra kommuninvånare ser så snabbt som möjligt.

Torgmöte 8 april

Nu på söndag den 8 april kommer vi ha ett torgmöte i Enhörna mellan 11 och 14. Under torgmötet vill vi fokusera på de förändringar som majoriteten av kommunen planerar för speciellt Sandviken i Enhörna. Vi vill diskutera vår kommunalpolitik och att förändra samhällen långsamt, och inte drastiskt. Vi vill bevara Sandviken och Enhörna så mycket som det går. För de som har möjlighet att hjälpa till men ännu inte anmält sig att delta får gärna göra det genom att maila till aktiv.sodertalje@sd.se. Vi får koordinera vidare därifrån.

Jimmie Åkesson 17 april

Vår partiledare Jimmie Åkesson kommer att komma till Solna där vi alla kommer att ha möjlighet att åka dit och lyssna till honom. Det börjar kl 19:00. Detta är ett unikt tillfälle nu i valrörelsen, så ta chansen. Föreningen har bokat 30 platser i förväg för att garantera att våra medlemmar från båda Södertälje och Nykvarn får plats. I och med detta kommer vi att hyra en buss för att åka tillsammans dit för de som inte tar sig dit på annat sätt. Detta blir ett trevligt tillfälle att umgås och göra någonting tillsammans. De kommer bjudas på fika och tilltugg på plats. Alla borde ha fått en inbjudan via sin mail, men glöm inte att anmäla er, det är viktigt. Man kan anmäla sig till bussen genom att maila till sodertalje@sd.se.

Föreläsning med Per Ramhorn

Måndagen den 23 april kl. 18:00 kommer Per Ramhorn att hålla en föreläsning för alla intresserade om vår sjukvårdspolitik i sal Demokratin i Södertälje Stadshus. Det är en öppen föreläsning vilket innebär att ingen anmälan behövs och att alla som vill är välkomna. Vi vill gärna att så många som möjligt kommer på denna föreläsning. Den är öppen för allmänheten och vi kommer att annonsera om den också i LT och på Facebook. Berätta gärna om denna föreläsning för era vänner och bekanta och speciellt för de som är intresserade av sjukvårdspolitik. Detta kommer bli väldigt givande för alla som är där.

——————————————————————————————————————————————————-

Andreas Birgersson