Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje Nykvarn v. 29 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje Nykvarn v. 29

Det har inte varit en helt oproblematisk sommar nu med torkan, krisen för djuruppfödare, bönder, och nu senast om krisen med flertalet bränder som båda experter och frivilliga kämpar med att få bukt på. Vi hoppas innerligt att allt kommer gå bra för dessa våra hjältar för det arbete som läggs ner.

Det är nog få som har missat senaste tidens olika opinionsmätningar där Sverigedemokraterna har röjt stora framgångar. Vi är verkligen stolta över det stöd som det verkar finnas bland de svenska medborgarna. Vi har kämpat länge både lokalt och nationellt om att visa vilka vi är som företrädare samt vilken politik det är vi vill implementera i kommun, landsting och i riksdagen. Den senaste tidens ökningar i stöd som vi märker både när vi är ute och träffar våra medborgare samt som vi kan se i den senaste tidens partisympatiundersökningar visar att detta valet kan förändra det politiska landskapet radikalt. Det är vissa som till och med vågar hävda att vi knappt behöver bedriva valkampanjer, de andra verkar göra det så bra åt oss. Skämt åsido tar vi inte ut någonting i förväg. Allt kan hända, fortfarande är det över 50 dagar kvar innan valdagen den 9 september. Vi kommer kampanja ända in i kaklet för att se till att så många som möjligt har hört vårt politiska budskap och vet vilka vi är, och vad vi står för.

Någonting vi har lagt märke till är att den tidigare stigman som fanns mot oss och våra sympatisörer har till stor del försvunnit. Det är många som är nyfikna och öppet vågar fråga om vad vi tycker i olika frågor. Detta är vi otroligt glada över. Samtidigt har den inte försvunnit överallt och vi har fortfarande personer som går runt och är oroliga för konsekvenserna om deras nära, kära eller arbetsgivare skulle få reda på att de sympatiserar med oss eller är medlemmar. Detta är inte acceptabelt i en demokrati. Var starka, ni gör skillnad, det kommer bli annorlunda. Oavsett procenttal kommer vi att gå vinnande ur denna valrörelse!

Vi önskar er en glad sommar, och en härlig semester!

Almedalen

Monica, Elena, Joachim, Andreas och Patrick. Fem av våra deltagare under almedalen framför SD borgen.

Under almedalsveckan skickade vi en mindre delegation på 7 representanter från Södertälje och Nykvarn för att stötta partiet under deras dag. Vi anlände på torsdag eftermiddag och stannade till söndag. Under dagarna spenderade vi med att delta på olika event samt att ta del av presskonferenser och seminarier som hölls under de två heldagarna vi var där. Vi hade alla väldigt trevligt och gruppen kom verkligen närmre varandra och känner sig väl rustade för samarbete under kommande mandatperiod.

Valstugorna

Under större delen av augusti kommer det att vara valstuga i Södertälje. Vi kommer att stå där varje dag till kl 17 som det är planerat just nu, förutom söndagar.

I Nykvarn kommer våra representanter att ha ett tält i Nykvarn centrum under lördagarna för att kunna möta väljarna och berätta mer om vår politik.

För alla som vill hjälpa till antingen i Nykvarn eller Södertälje är det viktigt att man tar kontakt med ansvariga för valarbetet i respektive kommun. För Södertälje kommun tar man kontakt med vår gruppledare Beata på beata.milewczyk@sd.se, och för Nykvarns kommun tar man kontakt med Patrick på patrick.claesson@sd.se.

Vi ser gärna att så många som möjligt deltar och ställer upp. Vi bjuder på lunch och kampanjkläder att ha på sig.

Hoppas vi ses i valrörelsen!