Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje/Nykvarn v. 3 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Sverigevän, som vi har sagt tidigare är valåret i full gång. Det har redan börjat märkas på retoriken bland förtroendevalda hos flera politiker där de redan nu försöker börja smutskasta oss och anklaga oss för att vara rasistiska etc. Detta kommer förmodligen att fortsätta under hela året fram tills i alla fall valdagen tyvärr. Det är inget som oroar oss även om det är lite irriterande att höra hela tiden. Ni och vi vet att det inte är sant och det är många som sympatiserar med våra åsikter som också vet att det är så. Kom bara ihåg att bemöta sådant med vänlighet, trevlighet, och respekt, men var tydliga med att det inte är sant. Genom att visa vilka vi är kommer fler och fler se att det är helt vanliga personer som är Sverigedemokrater, och som anser att den politik som bedrivs i Sverige, och i våra kommuner, inte fungerar och därför behövs ändras. Ju snarare desto bättre, innan det blir värre, för läget är otroligt allvarligt, även om de styrande just nu försöker förneka en hel del eller belysa de delar som trots motsättningarna faktiskt går bra.

Öppen träff den 14 Januari 2018

Söndagen den 14 Januari höll vi en öppen träff som var lite spontan där vi ville ge möjlighet för dem som ville träffas och prata lite med några av våra förtroendevalda fick komma och göra så. Även om inte lika många kom som det brukar göra på våra träffar (den var lite sent annonserad) så dök de upp några stycken och till och med några nya. Det var en trevlig stund och det är alltid lika uppskattat att träffa medlemmar som inte har kommit tidigare. Vi hoppas att denna trend kommer att fortsätta.

SD Kvinnor träff för medlemmar inom Södertälje/Nykvarn

Söndagen den 21 Januari, alltså nu på söndag, kl 15-17 är alla kvinnliga medlemmar inom Södertälje och Nykvarn inbjudna att träffas under lediga former för att fika tillsammans. Detta är en möjlighet för er att träffa andra kvinnliga medlemmar, representanter ifrån företagsstyrelsen samt den politiska organisationen. Ett ypperligt tillfälle för er att även ta med en kvinnlig vän som kanske skulle vara intresserad av att delta, veta mer om vår politik, eller träffa några av våra företrädare. Föreningen bjuder på fika, och platsen är föreningslokalen. Vet du ej adressen? Kontakta Beata.kuniewicz@sd.se, och ni behöver inte anmäla er i förväg, bara kom!

Funktionärspool

Vi i aktivitetsgruppen har diskuterat och kommit fram till att vi skulle behöva en funktionärspool. Alltså en grupp personer som vi kan använda oss av vid torgmöten och andra event nu under valåret. De som är intresserade av att vara med i funktionärspoolen får gärna höra av sig till oss på aktiv.sodertalje@sd.se eller om man vill ringa på 070-621 56 21 och anmäla sig frivillig. Vi kommer självklart att bistå med utbildning inom vår kommunikationsplan, och all annan förberedelse som ni kan tänkas behöva. Detta kommer underlätta för oss i vår planering att veta att vi har människor inför våra torgmöten som är representabla, redo och förberedda att möta våra medborgare och berätta för dem om vår politik. Vi ser gärna att så många som möjligt anmäler sig, även de som redan är förtroendevalda, kandiderar, ny medlem eller medlem sen länge så att vi har många personer att jobba med. Det är även lättare att planera event, alla i poolen behöver då inte deltaga på varje event, och det går att dela upp bördan bättre. Detta är en viktig del av att nå ut till våra invånare och att nå de mål vi har inför valet, så att vi kan få så stor inverkan som möjligt på politiken som kommer föras kommunalt och nationellt.

Årsmöte

Den 28 Januari 2018 kommer vi att ha vårt årsmöte. Den andra kallelsen borde ni redan ha fått där ni har fått en länk och lösenord för att komma åt alla handlingarna inför mötet. Gå gärna in och titta på dessa i förväg så ni kan se över vad som kommer att diskuteras. Där kan ni redan nu till exempel se det förslag från valberedningen till styrelse och lista till kommunfullmäktigevalet. Om ni har några frågor eller funderingar, eller om ni har problem med att komma åt handlingarna kontakta oss på sodertalje@sd.se eller 070-621 56 21.

Det kanske inte är ett lika roligt möte som våra medlemsträffar där vi diskuterar allt från politik till lära känna varandra men det är ett väldigt viktigt möte som vi tror de flesta kommer tycka är väldigt intressant. Här kommer det presenteras hur det har gått under föregående år, både föreningens arbete, men också det arbete som har skett i kommunfullmäktige. Under mötet kommer och den nya styrelsen att röstas fram, samt att vallistorna inför valet kommer att fastställas. För er som kandiderar är det otroligt viktigt att de kommer, men för de som aldrig träffat kandidaterna är detta ett ypperligt tillfälle att träffa de som kandiderar för att representera er i kommunen under de kommande 4 åren. Ta tillfället i akt och kom på årsmötet!

————————————————————————————————-

Andreas Birgersson