Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje Nykvarn v. 30 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje Nykvarn v. 30

Sommaren är fortfarande varm, och vi hoppas ni alla njuter av en härlig semester. Förutom bränder, värme, gassande sol, och inget regn är det mycket som händer runt om i Sverige just nu. Det är snart val, en och en halv månad kvar bara. Det närmar sig med stormsteg. I opinionsmätningarna fortsätter vi att få ökat förtroende och det kommer bli en otroligt spännande valrörelse. Vi förutsätter att vi kommer fortsätta växa genom alla våras ansträngningar i denna valrörelse!

Valstugor

Vi nämnde det i förra veckans nyhetsbrev också, men ville påminna om valtugorna under augusti månad. I Södertälje kommer vi att stå varje dag till kl 17 som det är planerat just nu, förutom söndagar. Det kommer att vara 2 pass per dag, så det finns ingen förväntan att man ska stå där hela dagar, samt vi uppskattar all hjälp. Om man bara kan komma ner en stund, gör det!

I Nykvarn kommer våra representanter att ha ett tält i Nykvarn centrum under lördagarna för att kunna möta väljarna och berätta mer om vår politik.

För alla som vill hjälpa till antingen i Nykvarn eller Södertälje är det viktigt att man tar kontakt med ansvariga för valarbetet i respektive kommun. För Södertälje kommun tar man kontakt med vår gruppledare Beata på beata.milewczyk@sd.se, och för Nykvarns kommun tar man kontakt med Patrick på patrick.claesson@sd.se.

Vi ser gärna att så många som möjligt deltar och ställer upp. Vi bjuder på lunch och kampanjkläder att ha på sig.

Speciellt helger tror vi att det kommer vara mycket folk på stan och hoppas att så många som kan ställer upp. Vi brukar ofta ha mycket folk vid våra tält och vi tror inte att det kommer vara någon skillnad nu.

Budgeten

I är i full färd med att arbeta med budgeten och som vanligt vill vi gärna ha idéer från er och se till att vi inte missar saker som våra medlemmar och väljare anser vara viktigt att tänka på. Ni kan läsa om vår budget här ovan under fliken politik, samt de fokus områden vi har för detta året också.

Vi kommer satsa mer på miljöfrågor och trafik och bostadspolitiken än vi har gjort tidigare för att få ihop en bättre helhet. Från att inte ha tagit fram budgetar för några år sen har vi varje år utvecklat den. Förra året var första gången vi hade en riktigt genomtänkt och komplett budget som vi var många involverade i att ta fram. Vi vill göra samma sak detta året förutom att utveckla den ännu mer.

Om ni har några funderingar, frågor eller förslag, ring eller maila vår politiska sekreterare Andreas Birgersson på 070-621 56 21 eller andreas.birgersson@sd.se.

Vi ses i valrörelsen!