Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje/Nykvarn v. 4 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Sverigevän, det kommer bli ett kortare veckobrev denna veckan på grund av att just nu är det nästan enbart förberedelser inför årsmötet som tar mycket fokus. Vi kan däremot informera er om att strax efter årsmötet kommer medlemsträffar, utbildningar etc att komma igång för alla intresserade. Det kommer att vara mycket som händer under våren, och därför kan det vara bra att skriva ner datum etc för att ha lite koll. Vi kommer självklart försöka påminna om alla viktiga händelser och datum.

Årsmöte

Nu på söndag kl 13:00 är årsmötet i stadshuset. Vi kommer att ha en person som ska se till att alla kan komma in innan mötet. När mötet väl är igång så kommer dörrarna till Stadshuset att vara låsta på grund av att det är söndag. Om ni mot förmodan skulle bli lite sena är det bara att ringa på numret nedan till vår politiske sekreterare så kommer någon för att släppa in er. Vi ser fram emot Årsmötet och att få träffa många av er medlemmar. Detta kommer bli ett riktigt startskott på valåret och det arbete som vi kommer ha framför oss inför valet.

Funktionärspool

Vi vill gärna igen slå ett slag för vår funktionärspool. Vi kommer behöva en hel del hjälp under våren och sommaren och det skulle underlätta med en grupp som vi kan kontakta som vi vet har kunskap och möjlighet att hjälpa till under våra event. Vi vet att det finns många bland er som kanske inte har varit särskilt aktiva. Detta är ett perfekt tillfälle att få träffa våra förtroendevalda och de som kandiderar för ert och våra invånares förtroende i kommunfullmäktigevalet. Vi kommer att hålla utbildningar för alla intresserade så att de känner sig förberedda och självsäkra på vår politik och våra frågor som vi kämpar för i kommunen.

Prioriterade frågor

På tal om frågor som vi kämpar för i kommunen anser vi det viktigt att ha med våra medlemmars åsikter för att verkligen se till att vi representerar er på ett demokratiskt sätt. Vi skulle vilja ha er hjälp med att ta fram 3-5 ämnen som ni anser vara de viktigaste frågorna under detta valet. Ni får gärna skicka in dessa till sodertalje@sd.se och ge oss lite feedback. Vi kommer naturligtvis återkomma i vårt nyhetsbrev med resultatet etc. Det är inte så att vi saknar idéer om vad vi anser vara de viktigaste frågorna, dessa kan ni hitta i vår budget från föregående år, som ni hittar här. Det viktigaste för oss är att vi får höra från gräsrötterna, våra medlemmar och invånare.

————————————————————————————————-

Andreas Birgersson