Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje/Nykvarn v. 5 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Sverigevän, vårt årsmöte har nu hållits och vi kan nu med stärkt förtroende gå vidare med de planer som har förberetts ett tag. Om ni inte har märkt det har vi fått in flera inlägg från vår gruppledare Beata Milewzcyk i LT och har fått stor respons på dessa texter. De har förekommit en del skriverier om en medlem som har begärt utträde ur partiet, och vi har officiellt gått ut med vår lista inför höstens val som valdes under årsmötet den 28 januari. Inom kort kommer vi att hålla ett informationsmöte för alla intresserade och de som ställer upp i valet. Ni är välkomna att delta för att få mer information inför vårt valarbete.

Årsmötet

Den 28 januari hölls årsmötet och allting flöt på väldigt lugnt. De diskussioner som hölls var väldigt konstruktiva och det var flera som deltog i dessa för att göra sin röst hörd. Vi har nu klubbat igenom våra listor inför kommunfullmäktigevalet och de som ska representera våra väljare och partiet har valts av årsmötet. Valberedningens förslag gick igenom i nästan alla fall, och i det fallet som det ändrades någonting var det helt enhälligt av alla de som deltog. För oss som är aktiva inom partiet och som var där fick vi en stark känsla av gemenskap och samhörighet. Detta bådar gott inför det kommande valarbetet!

Informationsträff

Föreningen kommer att hålla i en informationsträff måndagen den 5 februari kl 18:00. Under träffen kommer information om vår valkampanj, event, utbildningar etc som kommer ske under våren och sommaren. Helt enkelt de planer som har lagts upp för att få ut vårt budskap till våra invånare. Detta är främst riktat till alla dem som kandiderar i höst, är intresserade av nämnduppdrag etc, och även de som ämnar hjälpa till under valkampanjen, men alla som är intresserade är välkomna att komma. Skicka anmälan till sodertalje@sd.se så vi kan boka fika etc. Information om lokal kommer vid bekräftelsen av anmälan.

Kommunfullmäktige-gruppmöte

Under veckan hölls årets första kommunfullmäktige-gruppmöte. Här diskuterades de senaste handlingarna till kommunstyrelsen, och flera motioner som har förberetts godkändes att lämna in till kommunen. Dessa kommer att presenteras närmare under våren. Det finns även fler motioner som håller på att förberedas och som under kommande möten ska gås igenom och godkännas. Om ni har något som ni anser är viktigt och som ni tycker att vi borde motionera omt, tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera er idé. Skicka in till sodertalje@sd.se eller direkt till vår parlamentariska gruppledare på beata.kuniewicz@sd.se.

Prioriterade frågor

På tal om frågor som vi kämpar för i kommunen anser vi det viktigt att ha med våra medlemmars åsikter för att verkligen se till att vi representerar er på ett demokratiskt sätt. Vi skulle vilja ha er hjälp med att ta fram 3-5 ämnen som ni anser vara de viktigaste frågorna under detta valet. Ni får gärna skicka in dessa till sodertalje@sd.se och ge oss lite feedback. Vi kommer naturligtvis återkomma i vårt nyhetsbrev med resultatet etc. Det är inte så att vi saknar idéer om vad vi anser vara de viktigaste frågorna, dessa kan ni hitta i vår budget från föregående år, som ni hittar här. Det viktigaste för oss är att vi får höra från gräsrötterna, våra medlemmar och invånare.

————————————————————————————————-

Andreas Birgersson