Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje Nykvarn v. 50 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje Nykvarn v. 50

Idag blir det ett litet kortare nyhetsbrev då det inte har hänt särskilt mycket sen förra veckan samtidigt som vi håller på att förbereda oss inför måndag.

I lördags hölls Västra Södertörns 10 års jubileum. Vi skulle vilja tacka alla som hade möjlighet att komma och fira med oss. Det var fantastiskt att få höra från flera medlemmar som varit med från början och få insikt om hur det kunde se ut för 10 år sen jämfört med hur det är att bedriva föreningsverksamhet idag. Det är en enorm skillnad och det arbete vi utför idag vilar på dessa eldsjälars hårda arbete. Samtidigt fick vi träffa väldigt många fantastiska och trevliga medlemmar som man kanske inte alltid träffar annars. Tack återigen alla, vi hade en väldigt trevlig kväll.

Medlemsträff

Vi kommer att ha en medlemsträff söndagen den 16/12 kl 13:00 i föreningslokalen. Vi bjuder på glögg och lussebullar och tänkte att vi har lite mysigt och trevligt tillsammans så här i Jultider. Man kan diskutera politik, kommande julplaner och kanske den stundande budgetdebatten etcetera. Det går även bra att bjuda in en vän eller intresserad att lära känna oss lite bättre.

Varmt välkomna!

Budgetdebatt

På måndag kommer Södertälje kommunfullmäktige att debattera de olika budgetalternativen. För de som vill se hur det går till är allmänheten välkommen. Det börjar redan kl 09:00 och kommer förmodligen pågå hela dagen. Om man inte kan vara på plats och ändå vill ta del av debatterna streamas den via nätet. Det går att hitta det på kommunens hemsida här. Det är bara att klicka på se live länken när det väl börjat. Man hittar budgeten annars på vår hemsida om man vill ta del av dess innehåll.