Nyhetsbrev Sverigedemokraterna Södertälje/Nykvarn v. 45 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Sverigevänner!

Det har varit en fantastisk vecka där vi har haft fullt upp med möten och aktiviteter. Vi hade ett kommunfullmäktigemöte, medlemsmöte, lämnat in vår reservation på Södertälje kommuns budgetförslag 2018-2020, samt på söndag kommer distriktet med all sannolikhet rösta igenom att SD Gotland ska bli ett eget distrikt. Vårt arbete fortsätter och vi kommer fortsätta kämpa för att få till en Sverigedemokratisk politik för alla!

Kommunfullmäktigegruppen

Vår kommunfullmäktigegrupp träffades under måndagen innan kommunfullmäktigemötet för att godkänna den slutgiltiga versionen av vårt budgetförslag för 2018-2020. Det som röstades igenom var några mindre ändringar som hade gjorts på begäran av fullmäktigegruppen under ett föregående möte. Dagen efter lämnade vår gruppledare Beata Kuniewicz in budgeten. Vi var tydligen också först av alla oppositionspartier att lämna in sitt förslag.

Det bjöds på smörgåstårta under mötet för de som var hungriga.

Medlemsmöte

På tisdagen den 7 November hölls ett medlemsmöte i vår partilokal. Medlemmarna fick ta del av bland annat allmän information om föreningen, hur partiet ser ut organisatoriskt från riksorganisationen ner till kommunnivå. Under vårt medlemsmöte diskuterades det hur arbetet i föreningen går. Hur vi växer, men även hur det har sett ut under tidigare mandatperioder, och hur vi förväntar oss att det kommer att se ut efter nästa val. Det blev en del konstruktiv diskussion och det var en väldigt trevlig stämning. Det var många nya på plats, och vi slog återigen rekord i antalet deltagare. Vi var över 20 personer denna gång, och om detta kommer fortsätta kommer vi kanske behöva leta ny lokal snart! Vi hoppas att denna utveckling står i sig. Vi vill gärna träffa fler av våra medlemmar, det är ett bra tillfälle att lära känna våra representanter från partiet i kommunen, men också för våra representanter att träffa våra medlemmar och utbyta åsikter och vilka behov vi ser.

Budgetpresentation 22 November

Under vårt medlemsmöte annonserade vi också att den 22 november kl 18:30 kommer att hålla ett öppet möte för alla våra medlemmar och andra som kan tänkas vara intresserade av att veta mer om vårt budgetförslag. Vi har detta året jobbat väldigt mycket med förslaget och vi vill återkoppla till speciellt våra medlemmar om den politiken vi för i budgetförslaget. Det kommer även finnas chans att ge sina egna åsikter om förslagen. Om ni är intresserade anmäl er till sodertalje@sd.se så att vi kan planera för fika etc. Det är planerat att vara i vår partilokal på värdsholmsgatan, men om vi får in många anmälningar om deltagande kan detta förändras.

Glöm inte bort att anmäla er till julbordet den 10 December.

——————————————————————————-

Andreas Birgersson