Nyhetsbrev v. 26 | Sverigedemokraterna i Södertälje

Nyhetsbrev v. 26

Det blir ett kort nyhetsbrev den här veckan. Vi kommer att komma ut med vårt nyhetsbrev så ofta vi kan även under semestern. Det kommer dock ibland att bli en kortare version. Vi önskar alla er som redan nu har gått eller snart ska gå på semester en lyckad och solig semester. Ta det lugnt och ha det så trevligt!

Uppdatering om Sociala medier

Några av er har kanske märkt att vi har skapat en ny Facebooksida som heter Södertälje Nykvarn. Detta är ett led i vår nya strategi för sociala medier som vår nya arbetsgrupp inom detta kommer att jobba med. Vi kommer inför valet 2018 och framöver att trappa upp vår närvaro på sociala medier. Detta gör vi inte bara på Facebook, utan även andra sociala medier som Instagram, Snapchat etc. Vi kommer också att dela upp vårt arbete mellan Nykvarn och Södertälje. Vi gör detta för att bättre kunna nå invånarna i Södertälje med rätt budskap och invånarna i Nykvarn med budskap och aktiviteter riktade mot dem. Därav den nya facebooksidan för Nykvarn. Just nu kan det bli lite rörigt, och de av våra följare som är mer intresserade av vad som händer i Nykvarn får jättegärna följa den sidan här. Vi kommer snart även att byta namn på vår nuvarande sida till Sverigedemokraterna Södertälje, för att vara konsekventa.

Almedalsveckan

Almedalsveckan drar igång nu till helgen, det ska bli väldigt spännande att följa vad som kommer att sägas och hända under nästa vecka. Alla debatter och tal som kommer att hållas kommer noggrant att följas av oss och vi kommer att dela med oss av våra tankar i slutet av nästa vecka. För alla er som inte vet det så har Sverigedemokraterna sin dag fredagen den 7/7. Vi har i år bestämt att vi inte ska ha något organiserat från föreningens sida för att åka dit. Vår Gruppledare Beata Kuniewicz kommer att åka dit tillsammans med kommunen och representera oss. Vi planerar och satsar på nästa år istället.