Premiär för SD Södertäljes EU-valskampanj | Sverigedemokraterna i Södertälje

Premiär för SD Södertäljes EU-valskampanj

Lördagen den 11 maj 2019 var det premiär för Sverigedemokraterna Södertäljes EU-valskampanj i anslutning till Politikertorget på Gågatan i centrala Södertälje. Under några timmar mötte aktiva i föreningen väljarna och delade ut valmaterial.

Beata Milewczyk, Joachim Hagström, Kjell Bohman, Robert Olsson, Dick Andén, Leif Gröndahl, Tommy Hansson, Aydin Kulhan och Alex Nilsson var några av de aktiva medlemmar som var i farten under dagen, som bjöd på ömsom sol och ömsom mulet väder men dessbättre inget regn. De flesta övriga partier hade också mött upp kring Politikertorget med undantag för Moderaterna och Centerpartiet.

Tisdagen den 14 maj får SD Södertälje celebert besök i form av ingen mindre än partiledare Jimmie Åkesson, som besöker vårt kampanjtält på Olof Palmes plats för att med början klockan 10.00 mingla med väljare och partimedlemmar.
Lördagen den 18 maj blir det nya valaktiviteter på Politikertorget och den 25 maj väntar den så kallade Demokratidagen i Hovsjö.

Skribent och Fotograf Tommy Hansson