Pressmeddelande – Ny gruppledare föreslagen för Sverigedemokraterna Södertälje | Sverigedemokraterna i Södertälje

Pressmeddelande – Ny gruppledare föreslagen för Sverigedemokraterna Södertälje

Sverigedemokraternas nuvarande gruppledare i Södertälje Beata Milewczyk har valt att ta ett steg tillbaka på grund av hälsoskäl. I stället har fullmäktigegruppen valt Andreas Birgersson till ny gruppledare och med det ny ledamot i Kommunstyrelsen samt Telge AB koncernstyrelse.

– Jag tackar för det förtroende jag har fått från våra förtroendevalda, säger Andreas Birgersson (SD). Vi lever i en tid med oro och utmaningar där vi har växande samhällsproblem samtidigt som en pandemi härjar. Det är valår nästa år som kommer bestämma vilken väg Sverige kommer att ta där det finns chans för en kursändring som vi hoppas vara en del av. Det är dags för ett ordentligt maktskifte i Södertälje.

– Jag och övriga i fullmäktigegruppen samt föreningsstyrelsen vill tacka Beata Milewczyk för ett fantastiskt bra arbete, hon kommer att fortsätta att representera partiet vidare, dock som fritidspolitiker men det är vi mycket glada över. Vi är också tacksamma över att Andreas har kandiderat och nu ställt upp till gruppledare och vi ser fram emot ett inspirerande arbete med att gemensamt föra fram vår politik. ” säger Joachim Hagström, ordförande

Andreas är 34 år och bor med sin familj i Södertälje. Han jobbar som tjänsteman för Sverigedemokraterna i Region Stockholm och har flera års erfarenhet inom kommunpolitiken.

-Min vision är att alla Södertäljebor ska känna sig trygga och kunna leva i ett öppet, vänligt och fritt samhälle, att skapa förutsättningar för att våra kommuninvånare skall känna trygghet och gemenskap är min och partiets allra viktigaste uppgift, avslutar Andreas Birgersson.

Det officiella bytet sker under dagens kommunfullmäktige 2021-03-29.

Joachim Hagström, 0706 – 700 560
Ordförande Sverigedemokraterna Södertälje