Utbildning i Stockholm | Sverigedemokraterna i Södertälje

Utbildning i Stockholm

Under söndagen har åtskilliga sverigedemokrater drillats för att förberedas inför kommande fullmäktigeuppdrag. Närmare 50 personer deltog under söndagens utbildning och fick då lära sig kommunikationens ädla konst, hur man debatterar samt prova på att bli intervjuad av en journalist. Gruppövningar varvades med föreläsningar och avslutades med ett lättare prov som lockade till många skratt. Distriktsordförande David Lång var på plats liksom många nya medlemmar.

I pausen bjöds det på korv med bröd och smörgåsar liksom kaffe och småkakor vilket Robert Stenkvist och Arnold Boström hade ordnat. Vid de olika debatterna visade deltagarna prov på både intresse och talang för talets konst.

Eftersom det var många nya medlemmar som var med för första gången blev det många informella samtal i pauserna och under grupparbetena när medlemmarna lärde känna varandra. Under de närmaste dagarna fortsätter utbildningen av blivande kommunfullmäktigeledamöter i Stockholm. Sammanlagt har över 80 medlemmar visat intresse för att bli kommunpolitiker i Stockholm och dess kranskommuner.

E-postadressen publiceras inte.