Utbildningsdagar | Sverigedemokraterna i Södertälje

Utbildningsdagar

Det är dags att förbereda oss på de kommande valframgångarna 2010 i samtliga kommuner i Stockholm. Ett första steg på vägen i hur vi ska förbereda oss så vi har folk till alla uppdrag och att du som blivande kommunfullmäktigeledamot är förberedd på uppdraget.

Vi har delat upp utbildningen i två, en i södra Stockholm och en i norra Stockholm. Det blir en heldag med lunch söndagen den 12 oktober i södra Stockholm medan det blir två kvällar i norra Stockholm. Innehållet blir detsamma i utbildningen oavsett vilket tillfälle som passar dig bäst.

Utbildningen riktar sig till alla nuvarande och kommande kommunfullmäktigele­damöter och nämndsledamöter, men alla medlemmar som är intresserade av politiska uppdrag är givetvis välkomna. Allt du behöver ha med dig är penna och papper, och beredskap för en hel del arbete och egen medverkan i vad som sker. Det kommer att bli mycket mer än bara föredrag. Det blir flera praktiska och förhoppningsvis roliga övningar. Aktivt deltagande förväntas liksom en positiv inställning. Du får reda på den exakta platsen för utbildningen när du anmäler dig.

För att medverka behöver du vara föranmäld. Du anmäler dig senast en vecka innan, alltså den 5 oktober genom att ringa eller maila.

tel: e-post: arnold.bostrom@sverigedemokraterna.se

E-postadressen publiceras inte.